LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Isnin, 1 Ogos 2011

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan

Assalammualaikum semua... Selamat berpuasa kepada yang beragama Islam... huhuhu macam mana suasana bersahur pagi tagi??? seronok kan.. anak-anak aku semua bangun.. tapi adik tak mau makan.. duduk atas pangku je. sambil tengok atok, pak cu, pak lang, kak long dan mama dia makan.. " adik nak puasa tapi adik taknak makan". tu la dia dialog ye bila dikejutkan bersahur pagi tadi.. alhamdulillah Ramadhan datang lagi.. Terima kasih YA ALLAH kerna masih memberi kesempatan kepada aku untuk melalui bulan yang penuh keberkatan ini... mengutip ganjaran pahala yang dijanjikan untuk membersihkan diri dari dosa-dosa semalam..

malam tadi tak sempat nak Solat Terawih sebab sampai rumah da pukul 9 malam.. gerak balik dari rumah abah da pukul 6. pastu kak linda minta tolong hantar dia balik kat Labis tu yang jadi lambat.. Insyaallah malam ni akan ke Masjid bersama 2 puteri aku.. tahun lepas kak long je yang aku bawa tahun ni nak bawa adik sekali.. alhamdulillah.. aku hanya ada mereka so kalau tidak aku yang membentuk mereka siapa lagikan.. aku lah ikon mereka.. ;p

aku??? puasa tahun ni aku berazam untuk menjadi yang lebih baik dari tahun lepas.. aku bermohon padaMu Ilahi permudahkanlah segala rezeki dan urusan kami agar segala yang dihajati sampai ke matlamatnya.. hanya kepada mu aku berserah YA ALLAH.. 

Papa Man??? dia lagi xcaited puasa tahun ni.. semoga apa yang abang impikan ALLAH makbulkan.. insyaallah.. kita cuba yang terbaik ok abang.. lepas jumpa abah semalam bincang sikit-sikit, abah setuju alhamdulillah semoga semua berjalan dengan lancar.. semalam juga sempat aku dan Papa Man ziarah kubur arwah mak.. sayu je perasaan ni.. sedekah al-fatihah. baca surah Yassin untuk arwah.. semoga arwah mak ditempatkan dalam golongan disisiNya.. insyaallah.. 

kak long??? tahun  ni dia kata nak basikal kalau penuh puasa.. pagi tadi masa nak g sekolah dia tanya.." mama, kalau puasa penuh arini dapat basikal eeerrr??".. aku pun jawap " puasa penuh 30 hari sayang, bukan 1 hari ni aja".. "30hari ke mama?" sambil tersenyum.. huhuhu.. "kalau penuh baru mama belikan basikal ok sayang..."..  " kalau kak long bahaga?".. " tahan je sayang sebab tu kita diwajibkan puasa.. kena tahan lapar dan bahaga"... "ok mama"..

adik aisyah??.. huhuhu.. belum puasa lagi.. aku akan ajar bila aku cuti aja senang aku nak pantau.. kalau disekolah dia bercampur dengan cina dan india.. kasihan pulak dia tengok kawan-kawan dia makan.. nanti mama cuti kita puasa sama-sama ok sayang.. tanghari kan makan mama da bawa bekal tadi.. huhuhu.. Syukur Alhamdulillah...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan