LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Selasa, 3 Mei 2011

ni la akibatnya...

alhamdulillah..
dapat jugak jumpa abah semalam..
walaupun dapat jumpa 2 jam je.. hihi
abah tak berapa sihat ( deman x dpt g mancing ) hadoiiii...
abah kata Papa Man da hitam..( ye ke.. mmg pun.. kah2 )
abah tanya bila 'kami' nak nikah.. ^__^
" insyaallah, kalau takde hal hujung tahun atau awal tahun depan.." jawap Papa man. aku senyum kambing je..
abah pun senyum itik.. ( camne senyum itik aku pun tak tau.. main 'balon' je..)
# jangan komen apa2 tau.. ;p

jadual cuti selama 2 hari setengah betol2 memenatkan aku..
ari sabtu, aku 'melantak' tido sampai pukul 5..
bangun.. masak nasi goreng.. 'balon' sampai kenyang..
mak tak masak sebab ada 'function' kat kampung aku.. diaorg dok lepak kat sana sampai petang..
so aku kene cr makanan sendiri.. ( pemalas )
malam ahad aku pusing 1 bahau cari apa yang aku nak cari.. hihihi
jumpa ke.. entah!!!!

ahad...
ada kenduri kat gemenheh..
pastu terus hantar mak berubat kat Nyalas..
balik g bahau.. beli lauk sebab pagi tadi 'pengsan' sampai pukul 8.30.. tak pegi pasar pun.. :))
sampai umah da pukul 4 ptg..
terus aku pengsan,,
nasib baik anak2 aku ada kawan ( 'apak' diaorang ada balik.. selamat aku sekejap )
niat hati nak buat kek coklat malam ni..
lepas magrib aku bancuh kek..

kebetulan abang aku duk kat  Pekan tu ada balik
aku pun gatal2 la ajak g PD tengok 'konsert'
PD ada pesta air..
bukan nak tgk konsert pun..
aku da lame tak kelaut waktu malam..
haaa!!! dia pun 'angguk'
apalagi 2 buah kete jawap ye..
sampai sana layan perasaan jap.. touching2 sikit.. :))
konsert entah kemana aku pun entah ke mana..
sampai umah da pukul 2..
ambik ko .. gedik sangat tadi ngajak org..
lupa pulak bancuhan kek td belum bakar sebab gatal nak 'berkonsert'.. hahahaha
terus bakar kek..
kesudahannya aku tido pukul 4 pagi...

isnan..
bangun kol 9..
hadoiiii.. nasib baik aku ni takde laki..
sengallll...
dalam kepala..
ingat nak buat kek lapis yang kak mala order aritu..
aku bukan tak mau buat tapi takut tak sedap.. da la orang bayar tapi 'kurang enak'.. tu yang buat aku takut..
mak pulak nak 'sayur tangkis' yang kat umah mok tih tu..
g umah mak tih dan terus ke bahau.. beli bahan kak lapis tu
sampai umah kol 11..
sebelum tu
ikot rancang Papa man datang pagi tp kete dia rosak..
petang baru dia sampai..
sampai umah bancuh kek 2 buah..
1 utk kak mala
1 untuk makan2 dan buat abah dan kak Linda nanti..
masak lg.. mak tolong sikit2 je.. mak kata ari cuti dia pun cuti.. :(
siap selesai pukul 3.. dan pukul 3 jgk la 'mamat' tu terpacul kat umah aku..
;p
gerak g segamat kol 4..
sampai umah abah kol 6..
makan2, borak2,
lepas magrib gerak ke Labis
nak tengok baby!! nak tengok baby..
kol 10.00 gerak balik bahau semula..
sampai umah kol 12.30..
penat gila..
tu la akibatnya kalau tak reti nak duduk diam bila ari cuti..
hihihihi...

Pic 2009


Tiada ulasan:

Catat Ulasan