LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Sabtu, 21 Mei 2011

semangat baru

baru hari ini aku dapat kekuatan untuk mengupdate blog ni.. bukan apa.. lumrah manusia kan bila ada masalah baru ingat DIA... tu la aku.. hambaNya yang mudah lupa diri.. lupa nak berterima kasih dengan semua ketentuanNya.. alhamdulillah.. mak aku sudah ada perubahan positif... namun mak masih memerlukan bantuan untuk bangun, mandi, pertolongan untuk memakai baju, pakai pampers... mmmm... hati siapa yang sanggup melihat mak yang 'aktif' kini terbaring aje di atas katil.. Ya ALLAH.... 

mak kene strok di sebelah kiri anggota badannya... sampai sekarang masih lemah.. ada juga aku bawa berubat.. tengok je la hasilnya nanti.. insyaallah... selera mak pun tak menentu.. kadang aku pun tak tahu nak masak apa untuk mak.. mak memang seorang yang cerewet tentang makanan... tak semua mak aku makan.. mmmmm.. mak semoga diri mu terus kuat untuk selamanya..

jadual hidup aku berubah serta merta.. dulu sebelum mak sakit.. boleh la aku ni bermalas-malasan.. kini, semua tanggungjawap aku yang pikul.. kalau nak kata 'stres'... memang aku stres.. terlalu stres.. mungkin aku belum ikhlas... tau sebab apa aku belum ikhlas sebab mak aku ada 6 orang anak.. mana yang lain?????.... kalau nak menghina aku la orang yang selalu kene hina tapi bila mak sakit mana orang yang pandai berkata2 itu.. jangan mudah melontarkan kata-kata kalau kau dah tau diri tu 'tin kosong'... entah la.. kadang aku tak berani nak cakap lebih-lebih nanti aku kene 'block' lagi... ada aku kisah.. sengallllll

TERIMA KASIH AYAH....


ayah.... terima kasih sebab banyak membantu ateh.. memang kita tak rapat sejak dari kecil lagi sebab ayah garang dan panas baran namun sejak mak sakit ni ayah sudi tolong ateh bila ateh sibuk uruskan rumah ( memasak, mengemas, melipat kain dll )... ayah  pun sudi jaga mak bila waktu ateh keluar bekerja.. TERIMA KASIH AYAH.. Jasa mu hanya ALLAH yang akan membalasnya.. insyaallah


aku hanya buat apa yang mampu aku lakukan.. kalau nak ikotkan memang penat namun ganjaran hanya DIA yang mengetahui... amin.. masa untuk diri sendiri pun takde.. kadang nak tengok buku sek anak pun tak sempat.. sedih kawan-kawan!!!!... kadang aku lena dalam tangisan.. bangun pagi, buat itu ini.. dan siapkan mak.. bagi makan  baru aku gerak ke pejabat.. di ofis tempat aku merehatkan diri dan menenangkan fikiran... dalam keadaan ekonomi aku yang terumbang ambing.. macam mane aku nak tenang????... namun.. alhamdulillah.. ada juga rezeki yang aku terima.. TERIMA KASIH YA ALLAH.... semoga selepas ini ada semangat baru yang akan hadir...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan