LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Sabtu, 16 April 2011

oh mak!!!!

mak : hello.. tih, mak ada benda nak tanya ni.. kau jangan bantah tau..
aku : apo mak???  - dalam hati ( apa lagi la mak ni.. aduss.. projek apa lagi la ni :( )
mak : mak nak kojo!!!
aku : ala mak ni.. dok je la umah.. ( alahai mak ni )
mak : mak nak kojo tapi keje tu senang je.. jaga anak orang..
aku :  ha!!!! jaga anak orang, anak sapo?? orang mano?? berapo umur budak tu??? mak ni...
mak : ala kau jangan bantah.. orang tu hantar kol 2 petang ambil kol 11 malam.. hihih ( suko mak den )
aku : mak ni ( banyak pulak perkataan 'mak ni' kan.. hihihi ) nanti mak jangan bising.. tak cukup masa la..     tak sempat nak kemas umah la,  tak dapat bercucuk tanam la.. ( ada-ada aje mak ni )
mak : ala kau tengok la budak tu dulu.. kang mak g tengok.. kau jangan bantah..
aku : yo la balik kang cito lagi.. ( poning kepalo den )

tu la deh sedikit perbualan aku dengan mak pagi tadi.. sakit kepalo otak den memikirkannya.. huhuhu kelakar pun ada.. sebenarnya mak sibuk nak keje.. dia tak sampai hati tengok aku sorang keje tapi banyak mulut untuk di suap.. aku cakap dengan mak.. " mak duduk je rumah.. mak kan tak sihat.. mak nak kambing, ateh usahakan cari kambing.. mak nak  bela anak ayam, ateh usahakan cari anak ayam, mak nak berkebun, ateh usahakan beli benih dan baja.. kalau ada rezeki, kita makan sama-sama mak.. kalau takde nak buat camne.. hanya kita aje yang paham apa yang kita rasa.. bukannya ateh tak keje.. ateh keje.. insyaallah semua rezeki datangnya dari ALLAH "... tapi hati ibu kan... tak sampai hati melihat aku berusaha seorang diri.. macammane nak terangkan dekat mak yang aku ok.. aku masih boleh bertahan.. masih boleh menjaga dia dan anak-anak aku.. insyaallah..

ateh kuat bila ateh melihat mak sihat dan aktif... ateh sayang mak.. kalau mak rasa mak mampu mak buat la, ateh tak larang.. cuma ateh tak sampai hati melihat mak terkejar-kejar uruskan rumah dan nanti nak mengasuh.. ateh hanya ada mak, kak long dan adik je kat dunia ni.. semoga ALLAH memberikan kesihatan yang baik buat MAK, KAK LONG dan ADIK... insyallah

 mak suka bela ayam..
comel anak-anak ayam mak..
;p

Tiada ulasan:

Catat Ulasan