LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Selasa, 12 April 2011

Pasang Surutnya Kehidupan ini..

kalau boleh di bagi pilihan... 
semua orang nak yang terbaik dalam kehidupan di dunia ni kan..
tak mahu melalui kepahitan hidup..
tak mahu ada airmata dalam kepayahan meniti hari-hari..
tak perlu bersusah hati apabila orang tersayang hilang dimata untuk mencari rezeki..
namun siapa la  kita untuk bermimpi keindahan sebegitu..

"Tiada suatu bencana pun yang menimpa di bumi dan (tidak pula) pada dirimu sendiri melainkan telah tertulis dalam kitab (Luh Mahfuzh) sebelum Kami menciptakannya. Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah. (Kami jelaskan yang demikian itu) supaya kamu jangan berdukacita terhadap apa yang luput dari kamu, dan supaya kamu jangan terlalu gembira terhadap apa yang diberikan-Nya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong lagi membanggakan diri.." (Surah Al-Hadid: 22-23)

orang melihat aku tertawa riang..
namun mereka tidak mengetahui..
pasang surutnya hatiku ini..
dihempas badai walau aku bukan pantai..
pelbagai dugaan aku tempuhi..
takde niat untuk jadi begini..
tangisku kepadaNya meminta simpati..
tangisku kepadaNya meminta kerahmatan diri..
tangisku kepadaNya meminta dipermudahkan segala kekusutan ini..
dan..
tangisku kepadaNya meminta ALLAH hentikan dugaan yang Azab ini...
biarlah diganti dengan keimanan dan ketaqwaan..
sujud padaMu Illahi..

aku tak mahu terus begini..
menipu diri sendiri..
di buai mimpi sendiri..
mencipta taman di ruang hati..
namun yang ada 
hanyalah boneka yang aku aturkan sendiri...

Oh Tuhan...
Bantulah aku..
Berikan aku kekuatan..
Berikan aku 'Rahmat' Mu..
Berikan aku ruang waktu untuk kembali...
kembali menjadi manusia dan hambaMu

Andai ada sorot mata yang memandang...
biarlah aku kini 
sudah tidak peduli..
kerna  kamu tak penah 
mengerti..
Pasang Surutnya Kehidupan Ini..
:(



Tiada ulasan:

Catat Ulasan