LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Sabtu, 2 April 2011

pena ini terus mencoret rasa...

telah ku pujuk hati..
telah ku rawat luka..
telah ku cube cari penganti..
kenapa dirimu juga aku dambakan...

aku rindu saat aku menjadi isterimu..
aku rindu saat aku menjadi makmummu..
aku rindu saat mengucup tanganmu..
aku rindu saat bertingkus lumus memasak untuk mu..
aku rindu saat bergurau senda diatas layar kehidupan kita..

namun aku tahu..
aku tak bisa..
pengecap kebahagiaan itu seperti dulu..
kerna kau telah menghancurkan hati ku
dengan begitu tega nya..
tega nya kau melakukan itu terhadap diriku..
walau beribu kali aku katakan
aku sangat menyintaimu..

biarkan aku dengan kenangan itu..
biarkan aku bersama puteri kita
melayari bahtera kehidupan
yang telah ditetapkan olehNya..

Biarkan aku terus dibuai 
kenangan dulu jika itu takdirku...
selamanya begini...

namun..
jika ditakdirkan aku 
berdua
kembali...
ingin aku pulangkan semua 
kenangan itu agar 
ia tak menjadi racun dalam hubungan 
itu nanti..
kerna kau adalah kenangan dulu..
yang biasa melemahkan semua 
jasadku..

Pernikahan mengajar kita kewajipan bersama.
Isteri menjadi tanah, kamu langit penaungnya. Isteri ladang tanaman, kamu pemagarnya. Isteri kiasan ternakan, kamu gembalanya. Isteri murid, kamu mursyidnya. Isteri bagaikan anak kecil, kamu tempat bermanjanya. Saat isteri menjadi madu, kamu teguklah sepuasnya. Isteri menjadi racun, kamu penawar bisanya. Seandainya isteri tulang yang bengkok, berhati-hatilah meluruskannya.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan