LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Jumaat, 10 Jun 2011

aku yang salah... :(


 


bukan mudah untuk kita memaafkan seseorang lebih-lebih lagi kalau perbuatannya itu boleh menyebabkan hati terluka dan mungkin menyebabkan suatu perhubungan itu retak... dan itu la akibat dari perbuatan aku.. maaf abg... ct tak sengaja.. ct takde maksud apa-apa.. dan ct tak sengaja melukakan hati abg.. mungkin juga ct terlalu mengikut kata hati.. Ya ALLAH.. apa yang telah aku buat ni.. aku yang salah :((... maafkan ct kerna menyamakan abg dengan kisah dulu.. ct tau abang ikhlas terima ct dan anak-anak seadanya.. ct alpa dalam rencah dunia yang penuh tipu daya ini.. ct terikut-ikut dengan kata hati tanpa berpandukan akal yang dikurniakan ALLAH S.W.T.. ct leka dan lalai.. namun, bukan la dosa terbesar ct lakukan hanya ia perbuatan menyinggung hati dan perasaan abg..

terima kasih kerna sudi memaafkan ct.. terima kasih kerna sudi meluahkan apa yang terbuku dihati abg.. baru ct tau apa yang abg marahkan selama ini.. baru ct tau siapa ct dihati abg.. air mata yang mengalir di pipimu sudah cukup untuk menjelaskan 'rentak tari' hatimu itu... maaf ct yang salah kerna selalu sangsi dengan hati dan tindakan abang.. aku yang salah!!!!!!!!....

aku yang bodoh dalam menilai sebuah 'cinta'... aku yang buta setelah aku dicelikkan.. aku yang sombong dalam kebahagiaan yang abang hulurkan.. aku riak atas nikmatNya... Ya ALLAH.. ampunkan segala dosa-dosaku ini., aku hambaMu yang tak pandai bersyukur.. aku rasa nak menjerit je saat ni..

Manusia biasanya lebih menghargai sesuatu yang sukar diperoleh tetapi sering melupakan nikmat yang telah tersedia.


Khas untuk En Hasliman Bin Hasan :-

Pernikahan atau perkawinan
menyingkap tabir rahasia

Isteri yang kamu nikahi
tidaklah semulia Khadijah
tidaklah setaqwa Aisyah
pun tidak setabah Fatimah

Justru isterimu hanyalah wanita akhir zaman
yang punya cita cita
menjadi solehah...

Pernikahan atau perkawinan
mengajar kita kewajiban bersama
isteri menjadi tanah kamu langit penaungnya
isteri ladang tanaman kamu pemagarnya
isteri kiasan ternakan kamu gembalanya
isteri adalah murid kamu mursyidnya
isteri bagaikan anak kecil kamu tempat bermanjanya

Saat isteri menjadi madu kamu teguklah sepuasnya
seketika isteri menjadi racun kamulah penawar bisanya
seandainya isteri tulang yang bengkok berhatilah meluruskannya..

Pernikahan atau perkawinan
menginsyafkan kita perlunya iman dan taqwa

Untuk belajar meniti sabar dan redha Allah swt.
karena memiliki isteri yang tak sehebat mana
justru kamu akan tersentak dari alpa
kamu bukanlah Rasulullah saw.
pun bukanlah Sayyidina Ali Karamallahhuwajhah
cuma suami akhir zaman
yang berusaha menjadi soleh...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan