LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Rabu, 22 Jun 2011

anggapan orang..


aritu dok mesej tanya kabar masing-masing dengan kawan baik aku.. kami memang jarang jumpa  so sms je la sesekali kalau teragak nak tanya kabar.. dari tanya kabar, ke hal family dan akhirnya hal dari hati ke hati.. da 1 mesej tu aku 'terusik' sedikit la hati kecil ku ni.. dia kata " x de la ingat ko nikah esperes ke.. kot de hal2 yang x leh dielakkan ke"...  kadang-kadang aku rasa orang menilai diri aku ni terlalu hina.. terlalu raput keimanan aku.. mmmmmm.. sebenarnya sedih juga hati ni.. bukan sedikit tp mungkin lebih tepat 'terkilan'... anggapan orang terhadap diri aku seperti aku ni tidak bermaruah.. sesetengah hambaNya diberi kehidupan yang baik tanpa ujian yang merapuhkan iman.. sesetangah ujian dari Ilahi membuatkan sseseorang itu hidup seperti terumbang ambing di lautan bergelora.. aku juga tidak terkecuali dari terus mempertahankan keimanan disebalik dugaan yang penuh cobaan itu.. aku tahu dan aku dapat rasakan pandangan dan mulut-mulut insan yang 'baik' dan yang 'beriman' tu selalu memandang serong pada kehidupan aku.. namun itu bukan kudrat aku untuk menghalangnya dari terus berlaku dan berlalu.. pagi aku keluar bekerja, petang aku pulang, malam kalau ada kelapangan aku akan mencari ketenangan di luar kerna aku jua insan biasa yang mempunyai naluri untuk berhibur.. tapi aku dengan cara ku.. memandu adalah suatu yang menenangkan jiwa aku so sebab tu aku selalu travel tidak kira tempat... aku suka dengan cara itu.. tak perlu teman. tak perlu 'kepoh' 1 kampung.. bila aku rasa nak memandu aku akan lakukan.. aku tak sentuh kain baju orang.. tak perlu jaga tepi kain orang sebab aku benci 'mencanang atau mejaja kisah orang'.. aku adalah aku tak perlu jadi orang lain hanya untuk memuaskan hati orang lain.. entah la.. nak nasihat orang pun kadang aku lihat tak kena cara.. kata orang beriman, orang yang dekat masjid tapi tak tahu macam mane nak hormat orang lain.. camne???... tapi aku tak salah kan mereka.. mungkin aku juga salah kerna hanya dengan dunia aku saja.. aku da cuba dulu tapi ia suatu yang menghampakan diri aku.. so aku happy hidup begini yang penting aku tak kacau dan jaga tepi kain orang.. buat kawan aku tu aku tak marah cuma tersinggung sikit je.. aku jua punya impian perkahwinan yang indah.. kisah dulu jadi pengajaran dan kisah akan datang mungkin jadi suatu memori indah yang tak mungkin aku dapat lupakan.. insyaallah.. aku da berusaha jadi yang terbaik jangan disebabkan 'mulut-mulut biawak' ni semangat aku jadi pudar.. aku jua insan biasa.. punya hati, jiwa dan impian untuk dikecapi sekiranya aku gagal jgn dikeji sebaliknya bantu la untuk aku berdiri kembali... tq


Tiada ulasan:

Catat Ulasan