LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Selasa, 21 Jun 2011

Syawal

entry sebelum ni aku copy & paste tentang fadilat bulan rejab, syaaban dan Ramadhan.. insyaallah selagi kuat tubuh badan mari la sama-sama kita mengumpul bekalan untuk mengadap ALLAH S.W.T.. insyallah.. Syawal???.. tahun ni da 3 tahun aku raya tanpa suami dan anak-anak beraya tanpa ayah disisi.. aku harap syawal tahun ni membawa kegembiraan pada aku, anak-anak dan insyallah pada mak aku..

walaupun harapan tidak la terlalu tinggi aku sandarkan namun aku harap semua berjalan dengan lancar.. dan akhirnya syawal tahun hadapan aku kembali menjadi seorang isteri..insyaallah.. hanya doa dan tawakal aku serahkan padaNya.. bukan mudah untuk menjadi yang terbaik kalau kita sendiri tidak mahu buat yang terbaik.. aku akan cube jadi yang terbaik dikalangan yang terbaik.. insyaallah..

selangkah aku mara kehadapan mesti la aku nekad ingin terus melangkah dan melangkah demi sebuah kejayaan dalam kehidupan.. sesekali harus menoleh kebelakang untuk mengambil iktibar dan pengajaran dari kisah yang lalu. jangan sombong bila berada diatas dan sesekali harus turun kebawah untuk muasabah diri.. itu la kata-kata semangat yang aku pegang sampai la hari ini.. baru kini aku berani untuk mengenggamnya.. kerna airmata itu aku sedar hakikat sebuah kehidupan.. alhamdulillah..

dugaan akan datang silih berganti cuma aku harus pandai menanganinya dengan cara yang betul.. lagi bijaksana.. insyaallah... Syawal datang dan pergi membawa pelbagai kisah didalam sebuah kehidupan yang realiti.. namun syawal yang akan datang ini insyaallah membawa berjuta rezeki, nikmat, kenangan dan akhirnya mengotakan 1 janji, 2 hati menjadikan ia sebuah cerita 1 keluarga yang dirahmati Ilahi... insyaallah amin...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan