LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Sabtu, 18 Jun 2011

macam-macam situasi

assalammualaikum...
maaf sejak akhir-akhir ni entry aku agak 'emo'... banyak betul dugaaNya.. da 2 minggu hujung minggu aku keseorangan tanpa Papa Man.. kenapa baru sekarang aku terasa. kalau dulu aku tak kisah pun sorang ke berdua ke bagi aku sama saja.. sejak mak sakit ni, sejak anak-anak selalu kerumah abah mereka bila hujung minggu.. dan semenjak aku dan Papa Man membuat keputusan 'berpisah sementara' ini.. emosi aku betul-betul terganggu.. air mata tak payah cakap la jangan tersentuh sikit mula la melalak.. betul-betul sunyi tanpa semua itu..

minggu ni ada kenduri rumah kawan di seremban. cukur jambul anak sulung dia.. insyaallah aku akan kesana.. anak-anak malam tadi abah dia datang ambil.. Ya ALLAH.. sunyi ye jiwa aku.. Papa Man pun da jarang mesej, aku tau dia sibuk uruskan keje dia..  mak pun da kurang bercakap dengan aku.. aku tension sangat.. nak g jalan-jalan malas pulak.. aku malas sebab jiwa tengah serabut ni, nanti jalan jauh-jauh fikiran aku ni pun macam-macam la.. terperap dalam bilik apatah lagi... aku layan lagu hatan ini - Kau yang Satu rasa tenang je jiwa aku..

Jangan tinggal solat, doa dan sabar tu la nasihat dari Iltizam.. ingat tak aku penah buat entry tentang lelaki. kami da lame lost contact tapi baru baru ni dia nampak aku online kat VF.. dia PNC aku.. rupa-rupanya aku pun cari dia.. dia pun sibuk cari aku.. telefon dia hilang.. no. lama tak boleh pakai. kene guna no. baru... patut la aku col tak penah dapat, dia masih menagih cinta aku.. maaf hati aku bukan untuk dia walaupun hampir 3 tahun aku mencari jawapan kenapa  hati ni susah nak terima dia.. tiada jawapan aku temui.. dia mempunyai ciri-ciri lelaki soleh. dia pengamal perubatan Islam di Cheras.. soal hati ni susah nak duga.. tapi dia menerima keputusan dengan hati terbuka... sampai sekarang ni dia banyak bagi nasihat pada aku supaya menjadi muslimah sejati.. alhamdulillah sebab tu aku suka berkawan dengan dia.. TQ Iltizam..

ramai orang kata.. setiap masalah ada jalan penyelesaian namun untuk mencari jalan penyelesaian itu memerlukan kesabaran yang tinggi.. mampukah aku bersabar.. macam sue kata aku ni sabar la orang ye sebab dapat lalui pelbagai dugaan selama hidup seorang diri hampir 3 tahun ni.. Ya ALLAH sekuat itu rupanya aku.. aku rasa aku la mahkluk paling tidak sabar.. namun itu la hakikat kehidupan kan.. antara kuat atau lemah.. antara sabar atau beralah.. semua di tangan kita... Terima Kasih Ya ALLAH... Terima kasih...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan