LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Jumaat, 29 Julai 2011

cepatkan masa itu berlalu


Assalammualaikum semua... selamat pagi kawan-kawan.. semoga keindahan pagi ini membawa berjuta keberkatan didalam kehidupan kita, insyaallah.. mmmmm... macam biasa la pagi jumaat ni, jiwa semacam je rasanya.. sedih.. terasa kedil sungguh diri ini, terasa begitu banyak dosa yang menghimpit perasaan... Ramadhan pun akan menjelma lagi 4 hari.. insyaallah.. terasa nikmat dan keberkatan ramadhan itu semakin hampir.. aku memanjatkan sebuah doa agar kehidupan aku dan anak-anak akan berubah menjelang Ramadhan yang penuh barokah ini. Ramadhan bulan penyucian jiwa untuk aku terus menjadi hambaNya yang beriman.. insyaallah.. sedar tak sedar hampir 3 tahun ramadhan aku melaluinya keseorangan.. memasak, menghidang dan berbuka serta bersahur hanya untuk mak ayah dan anak-anak.. memang happy tapi aku rindu nak menghidangkan makanan berbuka dan bersahur untuk seorang suami.. suami???? hummm.. aku tersenyum sendiri apabila mengimbas kembali kenangan aku dan ex dulu.. kami berbuka dan bersahur bersama.. sama-sama berjalan kaki setiap  malam ke surau untuk solat tarawih... YA ALLAH.. rindu ye aku saat indah itu.. masih terasa hangat kasih sayang kami masa itu.. akulah insan yang cukup bahagia ketika itu namun entah mana silap ye kami kalah dalam menempuh dugaan hidup sebagai suami isteri.. aaarrrggghhh... semua itu hanya tinggal kenangan.. dia pun sudah berdua... aku????... Terima kasih YA ALLAH, rezekiMu amatlah luas dan melimpah-ruah...  bahagia??? ye aku bahagia hidup begini.. aku masih ada ALLAH tempat aku mengadu dan tempat aku meminta pertolongan.. Sesungguhnya kepada Dialah sebaik-baik penyerahan dan menguruskan segala urusan.. amin...  malam tadi da siap beli barang dapur dan keperluan lain stok untuk 1 bulan.. bahan basah aku beli setiap ahad untuk stok 1 minggu.. alhamdulillah.. takde la aku kelan-kabut nak kesitu ke sini bulan puasa ni.. oh lupa nak bagi tau.. hihihi.. ahad ni nak balik rumah Abah Segamat.. Kak Linda baru lepas opret hari rabu aritu.. ada masalah kat telur (rahim) dia.. takut gak aku dengar.. tapi tulah yang dinamakan rezeki, setiap orang lain rezeki ye.. ALLAH Maha Adil... baru sekarang nak merasa hidup beripar-duai alhamdulillah seronok jugak..( insyaallah tahun depan kalau ada rezeki ) sesekali berjumpa macam-macam cerita keluar.. huhu hari sabtu ni pulak aku nak masak lemang.. boleh la bawa 'buah tangan' untuk abah ahad pagi tu.. 'orang kuat' dapur ni.. tengok tangan la.. hahaha.. perasan kan aku ni.. cadang ye nak masak lemang, rendang ayam dan daging.. tekak ni teringin nak makan laksa.. nak buat laksa pulak.. dan last sekali nak buat kek gula hangus.. sejak da pandai buat ni.. asyik nak ke dapur je, tambahan pulak adik, kak long dan Papa Man suka.. so layan je la kan.. selagi rezeki ALLAH itu ada... alhamdulillah.. Aku mahu menjadi hambaMu yang solehah dan yang beriman YA ALLAH... bantu lah aku YA ALLAH.. bantu aku YA ALLAH.. permudahkanlah segala rezeki dan urusan kami.. YA ALLAH... amin ya robbal a'lamin..

p/s : jom layan gambar kami semasa karnival " BOMBA BERSAMA MASYARAKAT " di Dataran Nilai pada 24/7/2011.. tu pun kebetulan kami lalu untuk ke LBJ baru lepas hantar mak berubat di Beranang..


 smart girls.. 

 3 beranak

 ~~ kebahagiaan aku... ~~
alhamdulillah mak beransur sembuh...

nakal anak mama ni.. huhuhu

ni cikgu aku.. dulu zaman sekolah aku kadet bomba..
banyak kenangan manis aku dengan Pasukan Bomba Bahau..
 da hampir 8 tahun baru aku jumpa En. Kamarudin ni.. 

aku ke????



Tiada ulasan:

Catat Ulasan