LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Sabtu, 23 Julai 2011

rewang...

malam tadi aku pergi rewang kat rumah sue aka mak tih abah dia buat kenduri sikit..kendurinya tengahari ni, malam tadi masak lemang dan rendang daging dan ayam.. sodap!!  segan pulak bila aku ada buat masak -masak sue datang tolong.. so bila giliran sue aku pun kene ringan tulang.. kebetulannya hari ini aku kene keje tak kan datang makan  je kan.. tolong la sikit2.. baru muafakat.. huhuhu.. da siap masuk beras dalam buluh, aku tolong apa yang patut.. pastu nak tau apa tugas aku.. KUPAS KELAPA.... aku ni da la tak penah kupas kelapa.. bukan tak penah tapi tak 'menureh' kata orang n9.. kalau bagi aku sebiji kelapa suruh kupas jawap ye sampai malam belum tentu dapat makan.. hahaha.. akak tak reti dik!!!... kat rumah sue malam tadi aku kene buat..



oppppssss.. kaki i nampak la.. huhuhu

kelapa oh kepala

tak sampai 10 biji aku da lari.. hahaha tak sanggup dik!!!.. masuk dalam potong bawang.. alololooo.. sedih pulak.. orang suruh kupas kulit bawang pun nangis sebab pedih mata i uloz!!.. camtu la gelagat aku.. bukan tak biasa buat keje dapur tiba kat umah orang ngada-ngada la sikit baru cun.. cewah banyak cantik muka ko cik kak!!!.. hahaha.. biasa la kalau da ramai macam-macam ragam kan.. sudah ye pukul 12 malam aku gerak balik.. sebelum gerak balik kak nora buat lawak pulak cerita kisah 'tanah kubur'.. ayolahai kak.. apo pulak dibuek cito camtu.. ese sorang yo drive ni.. kok tak sampai umah kang.. tu la deh sakat menyakat bawa bahagia.. aku tenang seketika.. sampai rumah.. basuh kaki, cium anak.. selimutkan buah hati aku tu.. masuk bilik.. mesej Papa Man.. dia risau aku balik lewat malam, takut apa-apa jadi tengah jalan.. tq abg.. kol 1 pagi aku pengsan sampai la pukul 6 pagi tadi.. so tired.. hari ni keje keseorangan lah aku.. wallah!!!!.. sayang uloz 


Jamal Abdillah - Cinta yang terbiar

* Siapalah aku tanpa dirimu
Bagai pantai terbiar sepi
Siapalah aku tanpa cintamu
Bagai insan lara dibalut kerinduan

Cinta itu amat mengasyikkan
Rindu itu amat memilukan 
Perpisahan amat menyiksakan
namun ada pengajarannya
Cinta aku cinta yang terbiar
Hidupku tidak seindah impian

Luka itu amat memedihkan
resah itu amat membosankan
kekecewaan  amat derita 
namun ada kenangannya

Cinta aku cinta yang terbiar
mengharap kasih pada yang tak sudi
Cinta aku cinta yang terbiar
 Jatuh tersungkur di pinggir luka 

 ulang *

Apalah ertinya cinta yang terbiar
bagai hidup hanyut di lautan
Apalah dayaku jodoh tiada
Sudah suratan takdirnya begitu.....



p/s : aku dengar lagu ni masa drive malam tadi.. 
~~ kosong ~~


Tiada ulasan:

Catat Ulasan