LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Selasa, 13 September 2011

memaafkan


Nabi bersabda, "Tidaklah seorang itu suka memaafkan, melainkan dia akan semakin mulia." [HR. Muslim]



boleh ke memaafkan orang???? bukan mudah kan... aku sedang selaluinya semenjak 3 tahun yang lalu sehingga saat ini.. derita menyimpan dendam amatlah SAKIT... kenapa aku berdendam??? dia yang mengajar aku berdendam.. dia yang mengajar aku membenci dirinya.. macam mana aku nak maafkan dia.. 










da aku pujuk hati pun tetap masih berbisa SAKIT itu.. 












bila aku mengadu dengan Papa Man.. dia nasihatkan aku lupakan aja....










entah la....












mulut aku boleh maafkan dia...












tapi hati aku belum...












ampun dosa-dosa aku Ya ALLAH... 











Nabi yang pernah bersabda: "Dilaporkan kepada Allah semua perbuatan manusia pada setiap hari khamis dan Isnin, lalu Allah 'Azza Wa Jalla mengampuninya pada hari itu juga, diampunkan setiap orang yang tidak syirik (menyengutukan) sesuatu dengan-Nya, kecuali sesiapa yang sedang bermusuhan, iaitu Allah berfirman untuknya: Tinggalkanlah (jangan dihapus dosa) kedua dua (orang yang bersengketa) ini, sehingga mereka berdua berdamai , tinggalkanlah (jangan dihapus dosa) kedua dua (orang yang bersengketa) ini, sehingga mereka berdua berdamai."
(HR Muslim)






binatang pun tau berkasih sayang




p/s : insyaallah akan lembut jua hati ini nanti.. bagi masa ok.. :))





Tiada ulasan:

Catat Ulasan