LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Sabtu, 12 Februari 2011

Adik n Kak Long selsema lagi... :(

arggghhh.. tension betol aku... Aku ni tak boleh tengok anak2 aku kene selsema, batuk atau demam.. Mula la aku ni tak duduk diam.. cari ubat tu ubat ini.. pergi klinik.. dah lame anak2 tak kene selesema. ni da seminggu hidung tu basah je.. lepas tu mula la jugak 'mok tih' ( cik sue la sape lagi kan )  membebel kat aku.. ooomat tol akar den!!!... kahkahkah....
Kami seperti da macam 1 keluarga.. Sakit aku sakit la dia... TQ sue

Antibiotik, ubat selsema dari Klinik Nasir...

Sejak da start sekolah, kak long merenggek nak Vitamin Scott yang anggur tu.. Papa Man pun beli la tapi aku tengok vitamin ni lambat tindak balas... Sedap mmg la sedap tapi untuk melawan bakteri dlm badan tu lambat ( aku pun join merasa jgk.. hahaha ).. Knp ye?????


Biasanya sebelum ni aku bagi anak2 aku Scott air yang perisa oren tu.. Kalau mereka selsema sekejap je kering selsema tu... Bila dalam iklan TV da ada produk baru tu yang kak long dan adik sibuk nak yang anggur pulak... Ingat lagi baik rupe ye lagi lambat sembuh anak2 aku...
Dapat gift Beg Sandang Kecil
Kalau adik atau kak long demam pun aku bagi Scott Oren ni 2 hari je.. Sihat la anak2 aku... Semlm aku tanya kat kak farmasi tu knp yang pil tu lambat tindak balas, diorg pun tak dapat jawap!!!!... Camno tu kak??? huhuhu aku ni banyak tanya pulak... Bukan apa cume untuk pengetahuan aku je... Senang nanti bila kak long dan adik nak Scott Anggur tu aku cakap tak payah beli lagi ( sbb lambat bertindak bls.. huhuhu )


Anak2 mama ni lasak.. masuk kandang kambing, masuk reban ayam wan dia, main kucing, main sekeliling umah.. Tu yang senang dapat kuman sekali gus menyebabkan selsema, batuk atau deman.. Tapi takpe la nama ye pun kanak-kanak kan.. mesti la lasak, nanti duduk senyap je anak2 ni tak sihat la pulak mental dan fizikal dia.. Dengan banyak bermain anak2 boleh menggunakan daya fikiran dia untuk berfikir dan mempelajari sesuatu perkara.. kan2!!!...
Ni la umah wan kami, tempat kami menumpang kasih

ok la syg.. mama nak keje ni.. ahad ni boleh la kita g seremban kat kompleks Sukan Dan Belia Paroi.. kak long dan adik kan sibuk ajak ibu pergi kat sana nak main 'win'.. ( 'win' tu gelonggor mainan... pandai je anak2 mama ni bg nama kan.. hihihi ) Ye la cuti raya cina minggu lepas kak long dan adik pergi rumah abah kan.. Ibu yang syok berjalan hahaha... minggu ni ibu bawa anak2 ibu g jln2 plk.. baru adil kan.. janji homework siap kan dl...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan