LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Sabtu, 19 Februari 2011

Tentang Hati.. ♥

My Heart
Tidak siapa tahu tentang rahsia kan.. Namun biar kita menguasainya dari ia menguasai kita... Bahaya dik!!.. Boleh binasa hidup dek mengikut kata ni. mmmmm.. Kadang-kadang aku ni terbelah bagi antara nak dan tak nak.. antara kasihan atau benci.. arrrggghhhh susahnya hidup aku ni.. Hanya mereka yang penah senasib dengan aku je yang dapat rasa apa yang ada di dalam ni. Kadang -kadang pulak aku buntu untuk buat 1 keputusan..

Dari kecil aku da lalui macam2 benda dalam hidup aku.. Sampai la saat aku di ijabkabul kan pun menjadi 1 masalah.. Mak Ayah, ateh tak berniat nak lukakan hati mak dan ayah. Namun siapa la ateh untuk membuat keputusan yang tepat saat itu.. Ni semua adalah disebabkan  ni yang lemah dan fikiran yang mentah dalam membuat keputusan. Jadi kini aku terluka lagi.. terluka buat entah berapa sekelian kalinya.. oh .. Jangan lah kau lemah dalam rayu syaitan kerna engkau sendiri yang akan derita nanti wahai .

Suatu ketika dahulu aku pernah menyintai seseorang..( setelah aku bergelar 'J' ) Dia baik muda 1 tahun dari aku.. Hubungan kami berlangsung hampir 1 tahun. Dalam tempoh tu aku tidak mengetahui yang family dia tidak suka dengan aku.. Oh kau terluka lagi.. Berdosa kah aku bergelar 'JANDA'.. Kalau tidak kerna 'lelaki' akau tidak akan menjadi 'JANDA'... Jangan kau (family ye) hina wanita yang bergelar 'JANDA' kerna nasib dan rezeki kita ni di tangan ALLAH S.W.T.. Jangan kau bongkak berdiri diatas muka bumi ini.. Dalam kekecewaan aku cube menjauhkan diri dari dia. Namun disebabkan ini, aku menjalin kembali hubungan kami dalam senyap tanpa pengetahuan keluarga dia.. Dalam masa yang sama Papa Man cube memikat aku.. Dalam aku berkata " kenapa aku tidak bagi peluang pada Papa Man (kini gelaran Man untuk anak2 aku) mengisi kekecewaan aku ini ".. Aku pun nekad dalam lupakan dia dan memulakan hubungan baru dengan Papa Man.. Alahamdulillah, kami serasi namun ekonomi Papa Man selalu problem, namun aku kuat kan semangat dan pandang positif, anggap benda ni ujian Allah untuk melihat dan menguji aku yang noty ni.. hihihi...

Mak kata " jaga yang sorang ni.. Jangan nak bertukar-tukar je.. Betul didikan dan teguran, insyaallah ekonomi Papa Man akan stabil.."  Dalam aku yakin dengan apa yang mak cakap. Mekasih mak kerna selalu bagi nasihat pada Ateh.. Ateh sayang mak kerna mak sentiasa ada bila ateh susah... Semangat yang ada pada mak pun da cukup kuat untuk ateh terus hidup kat muka bumi Allah ni.. Semua ni di Tangan Allah S.W.T.. Terima Kasih Ya ALLAH...


























Tiada ulasan:

Catat Ulasan