LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Rabu, 23 Februari 2011

memang aku tak paham!!!!....

Aku :             Saya sakit dada, selalu rasa pening sampai rasa dunia ni berpusing2..
Doc :             Puan ada asma ke, ada semput ke??
Aku :             takde saya sihat..
Doc  :            sejak bila rasa sakit ni???
aku :              hampir 1 bulan kebelakangan ini..
Doc  :            Ada ahli keluarga yang mengidap asma ke semput ke??
Aku :             Mak saya doc ada penyakit jantung..
                     ( betol ke tak jawapan aku ni.. hihihi )
Doc :             ok  puan luruskan tangan saya nak check BP puan..
                     mmmmm.. tekanan darah puan rendah ni 90/60..
Aku :..           ye ke doc????...  
                     ( blurrr )
Doc :             ok bawa kad ni pergi bilik no. 10.. saya nak awak check jantung.. takut
                      jantung awak problem..
Aku  :             ok doc..  
                      ( ni yang aku malas ni )
Bilik no. 10  :  Akak baring ye.. angkat baju dan ***, tanggalkan jam, barang kemas
                      dan cermin mata.         
                      ( benci tol la :( , angkat-angkat baju pulak dah.. hihihi  )
Aku :               Ok nurse..
Bilik no. 10 :    ok puan baring lurus ye..
                       ( sambil menyapu jel pada bahagian kaki, dada dan pinggang aku, pastu 
                       letak wayar apa entah aku pun x tau.. )
selepas 1 minit, nurse pun menanggalkan wayar pada anggota badan aku..
Bilik no. 10 :     ok puan bawa kad ni jumpa doc tadi..
Aku :                ok nurse, terima kasih
                        ( sambil membetulkan baju yang terdedah tadi.. hihihi nasib baik nurse
                        perempun.)
Doc :                ok puan duduk..
                        ( sambil meneliti kertas yang panjang tu )
Aku  :               ( Ya Allah lambat ye doc ni.. )
Doc  :               Ok dari pemerhatian saya, ujian ni menunjukkan jantung puan sihat..
                        tidak apa-apa masalah. Boleh puan ceritakan macammane keadaa
                        sakit dada yang puan alami kerna dari ujian ini puan sihat..
Aku :                Saya akan rasa sakit dada apabila banyak berjalan, apabila
                        memerlukan aktiviti yang bergerak ke sana sini.. kadang waktu
                        duduk pun tiba-tiba sakit dada..
Doc :               ok.. bila tekan dada sakit tak puan???
Aku :               Sakit doc..
Doc :               Ok puan.. kadang-kadang bila angin ada di dalam badan ia akan menolak
                        ke atas tu pun salah menjadi punca kenapa dada puan sakit.. Ok takpe
                        puan, saya bagi puan ubat untuk cegah angin. Jika
                       sakit puan berlarutan sila datang lagi ke sini untuk pemeriksaan lebih
                       lanjut.. Puan habis kan ubat ini dulu dan tengok perubahannya nanti..
Aku :               ok doc.. terima kasih..  

Tu la dia dialog aku dengan doc tu.. memang sejak akhir-akhir ni aku sakit dada, kepala sakit kadang denyut-denyut, kadang rasa dunia ni berputar.. Kalau ikot hati aku ni malas nak g jumpa doc tp nak buat camne Papa Man, Mok Tih sibuk membebel suruh aku g check  so aku g la check.. sakit dada tapi doc kata aku sihat camno tu.. "Memang aku tak paham" .... sebab tu la aku ni malas nak g jumpa doc, korang degil.... Tapi aku pun tertanya-tanya kenapa aku selalu rasa tak sihat badan camni... Tunggu la sehingga Allah mengizinkan untuk segala persoalan tu terjawap dan terburai... hihihihi



Tiada ulasan:

Catat Ulasan