LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Selasa, 18 Januari 2011

aku x tahu knp aku, likeee sgt page ni... :)


Ulamak berpendapat, wanita islam dibolehkan bekerja atas syarat;
  • urusan rumah tangga selesai
  • urusan nafsu seks suami selesai
  • tanggungjawab dan urusan anak2 selesai
  • diizinkan suami
  • bekerja dengan niat membantu suami, bukan sebab mencari nafkah
  • bekerja ditempat yang selamat dan jauh dari fitnah serta maksiat



So, kalau ada salah 1 yang tak selesai, wajib ke atas seorang isteri mendahului urusan rumahtangganya.. amat rugi bagi wanita yang mengabaikan rumahtangga kerana disitulah letaknya lubuk pahala yang melimpah ruah yang tak nampak dek mata..



Pahala;


  • memenuhi hajat (seks) suami-pahala
  • menyediakan air minum sewaktu suami pulang-pahala
  • mengurut suami tanpa disuruh-pahala
  • memasak makanan suami-pahala
  • bergurau senda-pahala
  • dan lain2..



Sabda Rasulullah shallallaahu ‘alaihi wa sallam:



“Ertinya : Apabila seorang isteri mengerjakan solat yang lima waktu, berpuasa di bulan Ramadhan, menjaga kemaluannya (menjaga kehormatannya), dan taat kepada suaminya, niscaya ia akan masuk Surga dari pintu mana saja yang dikehendakinya.” [2]
P/S :-
 Aku dapat ni dari page "some1"..
aku suka sgt dgn ayat2 ni...
Tp menurut pengalaman aku...
Klu suami redha, kita blh ddk berjauhan ( bg yg keje antara 2 negeri yg berbeza )
Yang penting kita tahu batas2, had pergaulan kita sebagai isteri..
Mungkin kah aku akan mengalami nasib yg sama seperti mereka ( dok berasingan )
entah la belum kesitu nmpk ye..
Ada jgk aku tgk suami isteri yg dok berasingan, tp anak2 semua menjadi gak... hihihi
Yang penting " Kerjasama ".....
Konklusi :-
  • Fikir dl sebelum nak kawin aka hidup bersama org tersayang
  • Bukan mudah memikul tanggungjawab ( yg tabah je)
  • Byk faktor yg harus difikirkan ( klu slh seorg pasangan berhenti, ekonomi keluarga terjejas / punca penceraian  )
  • yg lbh2 korang fikir la sdr... hihihi
$$$$ Ni utk pasangan yg dok berasingan sahaja $$$$

Tiada ulasan:

Catat Ulasan