LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Jumaat, 28 Januari 2011

Jauh Ku Bawa Diri.... Part 2

Salam...
Ok sambung cerita semalam...
Ni la gambaran hati aku saat itu...







Membawa diri ke tempat yang aku sdr x penah pergi dan tidak tahu siapa kwn2 aku untuk seketika bagi merawat luka dihati ini.. Ya mmg benar org kata kecewa kerna putus cinta tu pahit dan derita namun lebih pahit  dan derita lagi kalau putus kasih suami isteri.. hanya Allah yang tahu perasaan aku.. Aku tenang di Batu Feringgi bersama teman2 baru ku...

Ni antara foto2 kenangan aku disana...
antara semua peserta yg hadir

serius nmpk... hihihi

buat pemanasan badan dl beb...

Cantik x pic ni..

sesi suai kenal..

Cantikan pemandangan kat sana

Ni adik aku yg noty tu ambil.. hihihi

ketenangan yang ku cari

ambil gambar dl..

Pasukan akhir yg didenda...

Ni la istana pasir kumpulan kami...
Aktivi yang penuh di sana membuatkan aku lupa masalah aku buat seketika, alhamdulillah ni la ketenangan yang aku cari... Sesekali teringat plk zaman sek dl.. terkejar sana terkejar sini.. orang tengok je.. mmmm sampai la pukul 4 lbh kurang semua aktiviti telah berakhir... selepas itu aktiviti bebas sampai la pukul 8 mlm utk BBQ..

Part ni aku nak cerita, kenangan yang aku x blh lupakan.. Kalau aku teringat sampai sekang aku akan tergelak.. hahahaha... Semasa aktiviti bebas, diorang semua ramai2 mandi laut..
seronok aku tgk diorg..

Ni kwn2 aku.. di tepian panati..









Yang si lelaki da pakat2 nak kena kan ahli2 AJK dengan mencampak kan ke dalam laut.. sama gak la dgn si wanita.. aku ttp dengan diri aku layan jiwa aku tengok pantai, jalan di gigi air..mmmmm damai ye ( sungguh itu la yg ak rasa )... Pantai seperti mendengar jeritan jiwa aku walaupun aku x menjerit, x berbicara... Hanya bisikan hati aku yang melontarkan semua kekusutan jiwa aku ni...
Ya Allah, indah ye ciptaanMu..
Saat aku sedang duduk melihat mereka yang happy mandi laut, adik aku datang.. aku ingat dia nak apa, rupa2 ye.. ' Dia angkat aku bawa lari ke pantai dan terus mencampak kan aku ke dlm laut.. hahaha hampeh je, aku mmg x dpt kata apa2..' sebelum tu aku da perasaan ada yg berbisik2 n pandang aku.. tp aku buat x tau je la... alih2 adik aku yang noty tu kenakan aku... hihihi nasib baik xde barang penting dlm poket klu x semua basah... dlm geram berderai hilai tawaku.. yang lain hanya terpegun melihat adenga adik aku tu pastu ketawa la apa lg... mmg sejak aku smpi sana aku byk habis kan masa di pantai.. ( mgkn mereka sedia maklum kedatangan aku kesana disebabkan masalah apa )
tgk la gelagat diaorg

mencari mangsa... hihi
mmmm.... seronok kan... ' Biar la gambar yang menceritakan segala2nya...'  dan Mlm yang terakhir mereka buat aktiviti BBQ.. ( tp lupa nak ambil gmbr masa BBQ tu.. hihihi ) Lps je mkn kita org ada tukar2 hadiah.. Jom layan gambar2 ni...
Pasukan aku dpt tmpt yg terakhir.. hahaha




Tukar Hadiah..

Agak korang kucing ni pun frust jgk ke??
Selepas borak2, mkn2 n tukar2 hadiah, aku pun bw diri jap
di tepi pantai layan jiwang..
Asyik main telefon je..( main game )

Aku kini bebas!!!!!
Aku bebas dari semua kekusutan jiwa aku.. Aku kini adalah 'SINGLE MOTHER' ... i likeee...♥ Aku harus kuat tempuhi dugaa hidup aku selepas ini.. Ada jgk sebln lepas tu 'dia' ajak rujuk tp aku x mahu.. aku nak kembali di zaman remaja yang aku sendiri x penah rasa ( Habis sek terus je jd isteri org ) 


Aku kini happy dengan kehidupan aku
Tiada sesiapa pun di dunia ini yg mahu kan penceraian, namun siapa lah aku untuk menentukannya...
Malam tu aku tidor dengan lena.. tidak sedar pun apa yang berlaku di luar tu.. Apa aktiviti diorg.... dengar cerita ada yang melalak menyanyi.. mana yang berpacaran tu dok la berdating.. ada yang tido pukul 5 pagi.. huhuhu.. ni la masa ye utk melepaskan segala stres dlm diri setelah sibuk bekerja dgn pelbagai masalah masing2.. Ke esok kan ari ye.. aku bersiap2 utk pulang ke teratak ku dgn bermacam2 azam di hati...
pagi2 aku da tgk laut

last bergambar di Batu Feringgi

Ku tinggal segala luahan hati ku di sana. Biar la ia terus berkubur n tenteram..




















Aku kini tenang.. Ingin lalui hidup ni dengan azam yang baru.. Membesarkan kedua2 puteri ku sehingga menjadi HambaNya yang solehah dan berjaya di duna dan akhirat.... insyaallah amin..
Yang tinggal hanya 'Kami dan Kenangan'
 Lalui lah ia dengan penuh kesabaran dan keimanan, Aku x akan jadi sempuna sehingga la 'kain kapan menjadi pakaian ku dan tanah tempat terakhir persemadian ku' Dan Allah tidak kan menguji pada hambaNya klu hambaNya x kuat.. Jadi 'dugaanMu adalah kurniaan terindah'.... Buat anak2ku ibu x mampu mengubah apa yang telah ditakdirkan... sama2 la kita harunginya selepas ini.. Kerna ibu hanya ada Kak Long, Adik dan Kenangan itu....

Sampai sini saje coretan aku.. so cam aku kata biar gambar2 itu mencerita kan segalanya..

Jom dengar sama2 lagu ni...

Salam sayang dari aku utk semua...
byeee....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan