LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Rabu, 19 Januari 2011

Doakan semua cepat selesai....

Hai semua....
arini mood aku cam sengal sbb kes aku disebut kat mahkamah arini..
Ni jadual aku utk pagi tadi dan smpi la aku up date blog ni :-
  • Bangun Pukul 6.00am ( lambat sbb kepala sakit)
  • hantar anak ke sek 6.50am ( ayu lambat sampai sek)
  • hantar adik ke tadika KAASIH MURNI
  • Sampai umah basuh kete ( kete cam org masuk utan daaaa... )
  • kul 9.00am g mahkamah ( bw saksi. Ayah @ adik)
  • masuk mahkamah pukul 9.30am ( tggu kes org lain dibicara kan dl )
  • Yang buat aku bengang - 1 kes sampai 2 jam ambil masa ( berapi buntut akak, dik!!! )
  • Sambil tu msj org tersayang n my friend ( minta tlg sue uruskan ambil anak aku kat sek )
  • Kes aku pun dipanggil pukul 12.20pm hingga 12.40pm ( tgk kes aku sekejap je )
  • Tangguh ke tarikh 16/02/2011
  • Kelang-kabut ambil anak ( nasib baik ada kwan aku yg noty tu.. hihihi)
  • Da smpi bahau sue col kata KAFA mula terus ( ayu da nangis nak makan )
  • tunggu sue kat bahau, ambil ayu bw blk ( x KAFA la anak aku utk arini )
  • Sampi umah pukul 1.55pm ( hntr beg anak masuk dlm umah / g dapur tawaf )
  • Mak masak gulai ikan ( tp da janji nak mkn dgn sue )
  • 2.05pm start ke g ofis semula 
  • 2.30pm sampai ofis, cam biasa ada keje utk aku.. hihihih
  • melantak dl wei ( lapar ni )
  • buat keje ( dlm xde mood siap gak.. aku kan pekerja kesayangan bos.. bodek dr sdr la tu.. )
  • smpi la saat ni 4.15pm aku tulis blog ni.... :p
Kdg2 penat gak tp tu la jadual aku.. klu ke mahkamah.. 
nak buat camne kes aku x selesai2 lg :(
Sebenarnya aku pun suka sgt sbb:-
  • family aku x la bising suruh nikah cpt
  • Bila org tanya so dgn senang ati aku ckp kes blm selesai...
  • aku blh bebas lg
  • aku blh tido sesuka ati aku ( anak2 mak ada.. hihihi )
  • xde sape blh kontrol aku ( maksud aku - klu da kawin kene taat pd suami )
  • cam2 la kau blh buat

Namun, bukan tu sebenarnya yg buat aku penat tp....
bila di mahkamah,
cam2 kes yg aku dgnr...
aku jd takut pun ada,
jd benci dgn lelaki pun ada,
ada masa aku pandang " alam perkahwinan ni menyusahkan"
bila tiada persefaham....
siapa jd mangsa..
jawapan yg semua org tahu..
"kaum wanita.."
namun,
aku akui ada 1 @ 2 kes lelaki yg teraniyai...
Ni blm kes kaki tangan semua naik..
Ya Allah, Rahmatilah kami, Kau kurniakan Rumahtangga yang tenang buat kami, Ya Allah...

Aku x mahu cerita pasal kes aku..
Kerna ia adalah sebuah rahsia dlm kamus hidup ku...
aku yg melaluinya dan aku yg merasakannya...
Jd biar la kau pendam sebuah duka..
cewah... ppirrraaahhhh...
ok la...
tu je yg aku nak kongsi ptg ni...
apa2 pun aku menganggap semua yg aku lihat dn dgr tu suatu pengajaran..
untuk
aku
lebih
berhati2
dalam 
menempuh
alam
perkahwinan
yang
ke 2
dan 
yang 
terakhir
hayatku..
insyaallah....
Selamat beramal

Impian setiap insan di dunia ini








Tiada ulasan:

Catat Ulasan