LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Khamis, 27 Januari 2011

Jauh Ku Bawa Diri.... Part 1

Assalammualaikum kwn2...
mood arini nak cerita hal thn lps.... mmmmm.... Masa aku mula2 ada problem dengan ex husband aku dl.. Aku ingat lg malam 13/05/2009.. Kami 'GADUH BESAR'... Memang dahsyat pertengkaran itu, aku yang tengah naik 'syeikh', dia yang tak mahu beralah... sampai mak ayah datang tolong selesai kan masalah.. Namun mmg bukan jodoh kami, kami berpisah... Dia keluar dari umah kami, dan aku terus di rumah itu bersama anak2 ku...

Sejak dari itu, aku da mula berjinak2 dgn dunia maya ni ( bkn utk menggatal ok )... Aku da mula nampak hakikiat dunia luar yang sebenar.. Laman Sosial yang pertama aku daftar ialah http://virtualfriends.net/ 
Di VF aku kenal ramai kwn.. Dan kebetulan ada ' Gathering di Pulau Pinang ' aku ambil keputusan untuk sertai acara tersebut..( untuk rawat hati aku yang terbelah ni.. ahaksss ) Sebelum itu, aku tanya bos dl klu dia izinkan aku bercuti sbb aku nak pergi dengan kawan baik aku merangkap partner aku dlm ofis ni.. So, cuti pun approved, kami pun da mula kumpul duit..

Sampai ari yang dinanti, kawan aku da problem ( bapak dia sakit ) so masa tu aku berbelah bagi nak pergi atau tidak.. Aku ambil ke[utusan tanya adik aku yang bongsu nak gantikan sue atau tidak.. Dia setuju...          ( yyyaaahhhoooooo... suko bona ko cik siti.. hihihi ) mmg la aku x penah keluar dari n9 ni sejak aku lahir... Kecuali masa ikot ex-husband aku ddk kat subang dl ( tu pun aku memerap je kat umah ) Ni la kali pertama aku g jalan2 jauh dari n9.. tanpa kenal siapa kawan2 aku kat sana dengan perjalanan ke sana hanya ikot signboart je dan ada la tya kwn kat ofis ini, aku bergerak la... Dalam hati hanya allah yang tahu perasaan aku.. aku sungguh terharu.. aku nak cr kembali maruah hidup aku, maruah mak ayah aku. maruah keluarga aku yang dipijak2....
Cantikkan 
Ni la kali pertama lalu kat Jambatan Pulai Pinang.. Teruja tuuueeee...


Aku bergilir bawa kereta dengan adik aku.. bertolak dari umah 8.00pm sampai di Batu Feringgi 5.00pm.. Sampai di batu Feringgi berapa kali aku tersesat disana, nak cari tempat Gathering tu.. Akhir ye En Penyu yang baik ati tu suruh kami tunggu di suatu tempat di ambil kami.. ( hahahah sengal je kan padahal tempat tu da 3 akli aku pusing..) Sampai sana aku pun rehat, kenal dgn teman2 sebilik aku...

Mlm pertama Gathering adalah aktiviti bebas.. So aku ambil kesempatan untuk kepantai.. aku nak luahkan segala isi hati aku pada Laut...
Jalan2 kat pasar ape tah orang panggil.. dekat je dgn chalet tempat aku menginap.. makn2 dgn adik aku.. Disebabkan aku letih cpt la ku tido mlm tu.. x sedar sampi la pagi.. Esok ye bermula la aktiviti penuh

Ni la adik aku yang 'Noty'

Sempat lg ambil gmbr
Ni la Time aku....

Tengah berbincang

Ni excited kwn2 aku ni..













Kami diberi tugas untuk mendapat kan jawapan dari soalan yang diberi berdasarkan klu2 yang diberikan dan mesti melalui 'check point' yang ditentukan...
tgh tunggu bas.. panasss

(^__*)

Dlm bas pun sempat lg ke bergambar??

Nanti aku sambung lg cerita ni ye.. nak blk rest n tido... huhuhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan