LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Jumaat, 25 Mac 2011

pasrah



" Lemparkan seorang yang bahagia dalam bercinta kedalam laut, pasti ia akan membawa seekor ikan. Lemparkan pula seorang yang gagal dalam bercinta ke dalam gudang roti, pasti ia akan mati kelaparan".. 

izinkan aku menarikan pena ni mengikut gerak lentok iramaku
untuk mencari sisa-sisa kekuatan semalam yang berbaki
biarkan angin menyapa lembut wajahku
biarkan hujan membasahi tubuhku
biarkan panas menghangatkan suhu dibumi
namun aku tetap disini
Di sini
ketika Kau melangkah pergi
meninggalkan aku bersama dosa-dosa semalam

Kini
aku pasrah dalam ketabahan
cuba bangun untuk hari esok
hari yang segalanya pasti 
aku masih sendiri

Kata pujangga : Cinta letaknya di hati, meskipun tersembunyi, namun getarannya jelas sekali terasa. Ia mampu mempengaruhi fikiran sekaligus mengendalikan tindakan kita sehingga kadangkala kita melakukan hal terbodoh tanpa kita sedari. 

biarkan aku bermimpi 
kalau itu yang membuat hati gembira dalam sepi
namun...
mimpi yang aku impikan
tidak seindah mimpi yang aku mimpikan
dalam kepasrahan aku berdiri
dalam kegelapan aku tercari-cari
dalam payahan aku berusaha sendiri
mencari penawar dihati
bukan untuk ditukar ganti
hanya menumpang kasih pada yang sudi...


Biarpun kasih telah ku temui
ia tidak semudah seperti aku 
mengerakkan pena ini
teraba-raba dalam cahaya terang
terjatuh di jalan yang lurus
terluka tanpa pisau ye..


Kenapa mesti aku 
yang terus terseksa begini..
ujian demi ujian menguji keimanan diri.
aku menyucikan diri 
kerna yang pasti
yang kekal
hanyalah 
AKHIRAT
yang 
pasti
kekal 
abadi


Aku pasrah dalam ketidak sempurnanya diri sendiri
.............


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@






Tiada ulasan:

Catat Ulasan