LoOk Me.....

wElCoMe tO My LiFe.....
DaN iNi LaH kEhIdUpAn KaMi.......

aPa YaNg PaStI sEtIaP mAnUsIa AkAn MeRaSa KeBaHaGiAaN tAk KiRa DiDuNiA aTaU aKhIrAt.... KeRnA iTu JaNjI ALLAH S.W.T


Isnin, 14 Mac 2011

zalim kah aku ???????

" tak payah ambil anak.. biar je budak-budak tu kat sini".. dengan lantang ye aku berckap dengan ex sabtu kelmarin.. Hati aku masih terasa dengan kata-kata dan tindakannya dulu..

Walaupun begitu.. hati kecil aku rasa bersalah sangat.. Menjauhkan dia dengan ank-ank aku.. Tapi biar dia tahu yang aku bukan main-main dengan kata-kata ku.. Dan dia ingat dia tu da hebat sangat ke, betul-betul da 'alim' ke nak menjatuhkan hukuman sesuka hati mak bapak dia je.. Memang aku bengang gile sampai la hari ni.. Harap nafkah anak takde maknanya la.. " Awak nak duit ke tak ni".. cam tu ke percakapan bila nak bagi duit nafkah anak.. ingat anak-anak aku tu anak ayam.. Subhanallah.. Sakit nya hati..  'kecil' je aku tengok dia.. sedih sangat.. Tapi apa nak buat da rezeki aku kan. terima je la... Sabar lah wahai anak-anak ku, rezeki ALLAH terbentang luar di muka bumi ALLAH ni.. Insyaallah ibu akan usaha kan..
Berbuat Baik Dan Bersabar Di Atas Perilaku Manusia
Hadith :
Seorang lelaki bertanya:“ Wahai Rasulullah sesungguhnya aku mempunyai beberapa orang kerabat, yang hubungan aku erat dengan mereka tetapi mereka memutuskannya. Aku berbuat baik kepada mereka tetapi mereka berperangai buruk kepadaku, aku bersabar mengahadapi sikap mereka itu tet...api mereka menganggap sikapku itu adalah bodoh.” Kemudian baginda menjawab,” Sekiranya benar sepertimana yang engkau katakan itu maka seolah-olah engkau menyuap mereka dengan abu yang panas, sedangkan engkau sentiasa mendapat pertolongan daripada Allah Taala selama mana engkau berada di dalam kebenaran atas perkara yang demikian itu”.

Riwayat Muslim 


 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan